

Ośrodek realizuje rządowy program „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025”. Program jest współfinansowany ze środków budżetu państwa.
Cel główny: wzmocnienie czytelnictwa w Polsce oraz rozwój bibliotek do 2025 r.
Cel szczegółowy: wzmocnienie potencjału przedszkoli, bibliotek szkolnych i pedagogicznych poprzez wzrost atrakcyjności ich zbiorów.
Miło nam poinformować, że w 2025 roku Szkoła Podstawowa Specjalna nr 113
w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Niesłyszących im. Józefa Sikorskiego w Poznaniu otrzymała wsparcie finansowe w ramach Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025”.
Program jest realizowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego przy zaangażowaniu Biblioteki Narodowej, Instytutu Książki i Narodowego Centrum Kultury oraz we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej jako Operatora Priorytetu 3.
W ramach wsparcia otrzymaliśmy 4000 zł. Otrzymane środki finansowe zgodnie z celem programu zostaną przeznaczone na zakup nowości wydawniczych oraz realizację działań promujących czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży oraz zakup nowych elementów wyposażenia biblioteki szkolnej.
Jednostka Samorządu Terytorialnego jest zobowiązana zapewnić, aby Szkoła Podstawowa Specjalna nr 113, która uzyskała wsparcie finansowe:
- zasięgnęła opinii rady rodziców i samorządu uczniowskiego w sprawie zakupów książek;
- podjęła współpracę z bibliotekami publicznymi lub bibliotekami pedagogicznymi, obejmującą:
a) planowanie zakupów książek,
b) wzajemną wymianę informacji o wydarzeniach promujących czytelnictwo organizowanych w bibliotece szkolnej; - zorganizowała w czasie roku szkolnego co najmniej jednego wydarzenia promującego czytelnictwo z udziałem uczniów, w szczególności spotkanie z twórcami literatury, w tym dziecięcej i młodzieżowej;
- uwzględniła tematykę wpływu czytania na rozwój dzieci i młodzieży podczas zorganizowanego przez szkołę co najmniej jednego spotkania z rodzicami;
- zrealizowała co najmniej jeden projekt edukacyjny na oddział w szkole z wykorzystaniem księgozbioru biblioteki szkolnej;
- dostosowała organizację pracy biblioteki szkolnej do potrzeb uczniów, w szczególności umożliwienie im wypożyczania książek na okres ferii zimowych i letnich;
- uwzględniła potrzeby uczniów z niepełnosprawnością w planowanych zakupach książek.